Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συστήματα Μετωπικής Προστασίας (Bull Bars)

Σε οχήματα των κατηγοριών Μ1 (επιβατικά μέχρι 8 θέσεις καθήμενων επιβατών + τη θέση του οδηγού) και Ν1 (φορτηγά με μικτό βάρος έως 3,5 τόνους) στα οποία τοποθετήθηκε εκ των υστέρων διάταξη μετωπικής προστασίας, ο κάτοχος του οχήματος πρέπει να φέρει έγκριση τύπου του Συστήματος Μετωπικής Προστασίας (Σ.Μ.Π.), στην οποία αναφέρει σε ποια οχήματα μπορεί να τοποθετηθεί, σφραγισμένη από τον εισαγωγέα - έμπορο του Σ.Μ.Π. Για τα οχήματα των κατηγοριών Μ1 και Ν1 που φέρουν Σ.Μ.Π.θα εκδίδεται νέα άδεια κυκλοφορίας με σχετική παρατήρηση. Για την έκδοση της άδειας δεν απαιτείται η καταβολή τέλους.

Διαδικασία έκδοσης νέας άδειας κυκλοφορίας στην οικεία Διεύθυνση Μεταφορών:
Αρχικά ο ενδιαφερόμενος καταθέτει αίτηση για επιθεώρηση του οχήματος, μαζί με φωτοαντίγραφο του πιστοποιητικού έγκρισης τύπου του Σ.Μ.Π., είτε, με φωτοαντίγραφο της έκθεσης δοκιμής του πιστοποιητικού έγκρισης τύπου του οχήματος. Σε κάθε περίπτωση πιστοποιητικού θα υπάρχει η σφραγίδα του εισαγωγέα - εμπόρου.
Μετά την επιθεώρηση και εφόσον αυτή είναι επιτυχής, εκδίδεται νέα άδεια κυκλοφορίας με την παρατήρηση: "ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ........". Στο διαθέσιμο χώρο της παρατήρησης αναγράφεται η συντομογραφία <<ΣΜΠ>> του εξαρτήματος και ο αριθμός του σήματος της έγκρισης τύπου του συστήματος.

Τα ανωτέρω αναφερόμενα δεν αφορούν σε οχήματα κατηγοριών Ν2 και Ν3 για τα οποία δεν υφίσταται σε εθνικό ή κοινοτικό επίπεδο κανονιστικό πλαίσιο για την εκ των υστέρων τοποθέτηση Σ.Μ.Π.
Όσα μεταχειρισμένα οχήματα κατηγορίας Ν2, Ν3 προερχόμενα από χώρες-μέλη της Ε.Ε. και φέρουν τέτοιες διατάξεις πριν την ταξινόμησή τους, εάν και εφόσον προκύπτει αυτό από την προηγούμενη άδεια κυκλοφορίας, θα αναγράφεται στην νέα άδεια η παραπάνω παρατήρηση.
Όσον αφορά στα κυκλοφορούντα στη χώρα μας οχήματα των κατηγοριών Ν2 και Ν3 εάν υφίσταται για το συνδιασμό οχήματος - Σ.Μ.Π. πιστοποιητικό έγκρισης τύπου, θα αναγράφεται στην νέα άδεια κυκλοφορίας η παρατήρηση: "ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ.....". Το πιστοποιητικό έγκρισης τύπου χορηγείται από τον κατασκευαστή του οχήματος ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπό του στη χώρα μας και φέρει σφραγίδα του εισαγωγέα - εμπόρου. Σε διαφορετική περίπτωση, το Σ.Μ.Π. που φέρει το όχημα θα πρέπει να αφαιρεθεί.

Έλεγχος των οχημάτων Μ1 και Ν1 στα ΚΤΕΟ, όσων αφορά το Σ.Μ.Π.
Εάν το Σ.Μ.Π. δεν φέρει σήμα έγκρισης τύπου, ανεξάρτητα από το άν στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος αναγράφεται η σχετική παρατήρηση, στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδεται με την ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου, σημειώνεται Σοβαρή Έλλειψη. Κατά τον επανέλεγχο, για τη χορήγηση καταλληλότητας στο όχημα, απαιτείται η αφαίρεση του Σ.Μ.Π. Επιπρόσθετα, στην περίπτωση που στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος αναγράφεται σχετική παρατήρηση, απαιτείται η έκδοση νέας άδειας και η διαγραφή της παρατήρησης.

Εάν το ΣΜΠ φέρει σήμα έγκρισης τύπου, διακρίνονται οι ακόλουθες τρεις περιπτώσεις:
i. Στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος αναγράφεται σχετική παρατήρηση για την ύπαρξη Σ.Μ.Π. Στην περίπτωση αυτή, εφόσον πληρούνται και οι υπόλοιπες απαιτήσεις του τεχνικού ελέγχου, χορηγείται καταλληλότητα στο όχημα.
ii. Στην άδεια κυκλοφορίας δεν αναγράφεται παρατήρηση για την ύπαρξη ΣΜΠ και ο κάτοχος του οχήματος φέρει μαζί του φωτοτυπία της έγκρισης τύπου του συστήματος, σφραγισμένη από τον εισαγωγέα – έμπορο. 
Στην περίπτωση αυτή, στο χώρο των παρατηρήσεων του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδεται, αναγράφεται παρατήρηση σχετικά με την υποχρέωση ενημέρωσης της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος μέχρι τον επόμενο αρχικό περιοδικό τεχνικό έλεγχο (μετά από δύο έτη). Επίσης, το ΚΤΕΟ ενημερώνει προφορικά τον πολίτη για την υποχρέωσή του αυτή. Κατά τον επόμενο περιοδικό τεχνικό έλεγχο του οχήματος, εφόσον δεν έχει ενημερωθεί η άδεια κυκλοφορίας, σημειώνεται Σοβαρή Έλλειψη.
iii. Στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος δεν αναγράφεται παρατήρηση για την ύπαρξη Σ.Μ.Π. και ο κάτοχος του οχήματος δεν φέρει μαζί του φωτοτυπία της έγκρισης τύπου του συστήματος.
Στην περίπτωση αυτή, στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδεται, σημειώνεται Σοβαρή Έλλειψη.  Κατά τον επανέλεγχο, για τη χορήγηση καταλληλότητας στο όχημα, απαιτείται η ενημέρωση της άδειας κυκλοφορίας.

Έλεγχος των οχημάτων Ν2 και Ν3 στα ΚΤΕΟ
Κατά τη διενέργεια στα ΚΤΕΟ του τεχνικού ελέγχου μεταχειρισμένων οχημάτων των κατηγοριών Ν2 και Ν3 προερχόμενων από κράτη-μέλη της Ε.Ε., πριν την ταξινόμησή τους για πρώτη φορά στη χώρα μας, εφόσον διαπιστώνεται η ύπαρξη Σ.Μ.Π., ελέγχεται η ξένη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος:
i) Εάν στην ξένη άδεια υπάρχει αναγραφή σχετικά με την ύπαρξη Σ.Μ.Π., στο χώρο των παρατηρήσεων του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδεται, αναγράφεται παρατήρηση ότι το όχημα φέρει Σ.Μ.Π..
ii) Εάν στην ξένη άδεια δεν υπάρχει σχετική παρατήρηση, σημειώνεται οβαρή Έλλειψη και κατά τον επανέλεγχο, για τη χορήγηση καταλληλότητας στο όχημα, απαιτείται η αφαίρεση του Σ.Μ.Π.

Κατά τη διενέργεια στα ΚΤΕΟ του περιοδικού τεχνικού ελέγχου οχημάτων των κατηγοριών Ν2 και Ν3, τα οποία ήδη κυκλοφορούν στη χώρα μας και φέρουν Σ.Μ.Π. χωρίς τη σχετική αναγραφή στην άδεια κυκλοφορίας:
Στο χώρο των παρατηρήσεων του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδεται, αναγράφεται παρατήρηση σχετικά με την υποχρέωση ενημέρωσης της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος μέχρι τον επόμενο περιοδικό τεχνικό έλεγχο (μετά από δύο έτη). Επίσης, το ΚΤΕΟ ενημερώνει προφορικά τον πολίτη για την υποχρέωσή του αυτή. Κατά τον επόμενο αρχικό περιοδικό τεχνικό έλεγχο του οχήματος, εφόσον δεν έχει ενημερωθεί η άδεια κυκλοφορίας, σημειώνεται Σοβαρή Έλλειψη.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Μ:  Οχήματα με κινητήρα τα οποία χρησιμοποιούνται για τημεταφορά προσώπων και έχουν τουλάχιστο τέσσερις τροχούς Μ1: Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν το πολύ οκτώ θέσεις καθημένων πέραν του καθίσματος του οδηγού. Μ2: Οχήματα για μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν περισσότερες των οκτώ θέσεων καθημένων πέραν του καθίσματος του οδηγού και η μέγιστη μάζα τους δεν υπερβαίνει τους 5 τόνους. Μ3: Οχήματα για μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν περισσότερες των οκτώ θέσεων πέραν του καθίσματος του οδηγού και η μέγιστη μάζα τους είναι άνω των 5 τόνων. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ν: Οχήματα με κινητήρα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αγαθών και έχουν τουλάχιστον τέσσερις τροχούς. Ν1: Οχήματα για μεταφορά αγαθών των οποίων η μέγιστη μάζα δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους. Ν2: Οχήματα για μεταφορά αγαθών με μέγιστη μάζα άνω των 3,5 τόνων και έως 12 τόνους. Ν3: Οχήματα για μεταφορά αγαθών με μέγιστη μάζα άνω των 12 τόνων. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ο:

ΑΛΛΑΓΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΕ ΟΧΗΜΑΤΑ. ΟΡΙΣΜΟΙ - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Αρχικά να διασαφηνίσουμε τι σημαίνει αλλαγή (ή αντικατάσταση) κινητήρα. Η αλλαγή του κινητήρα του οχήματός μας με άλλον του ίδιου τύπου, δηλαδή με ίδιο αριθμό κινητήρα, δε θεωρείται αντικατάστασή του και στην πράξη μπορούμε να την κάνουμε χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον ενέργεια. Αντικατάσταση κινητήρα είναι η αλλαγή του κινητήρα ενός μηχανοκίνητου οχήματος με άλλου τύπου κινητήρα. Διασκευή κινητήρα Η επέμβαση στον κινητήρα η οποία συνίσταται σε αντικατάσταση ή ρύθμιση ορισμένων εξαρτημάτων του μηχανοκίνητου οχήματος. Στην κατηγορία της διασκευής ανήκει και η (συνηθισμένη στις μέρες μας) περίπτωση εισαγωγής δεύτερου ή διπλού καυσίμου σε όχημα που λειτουργούσε μόνο με βενζίνη ή πετρέλαιο εκ κατασκευής του. Νέος κινητήρας είναι ο κινητήρας που προέκυψε από αντικατάσταση ή διασκευή. Τύπος κινητήρα είναι ο κωδικός αριθμός του κινητήρα που ορίζει ο κατασκευαστής  όπως αναγράφεται στον κινητήρα και στην άδεια κυκλοφορίας. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να γίνει μι

ΠΛΑΪΝΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ

  Σύμφωνα με το ΦΕΚ 707, τεύχος Δεύτερο, με ημερομηνία 05/09/1991, ορίζεται η υποχρέωση πλαϊνής σήμανσης για τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα, όπως αναφέρεται παρακάτω: Και στις δύο πλευρές του αμαξώματος των φορτηγών αυτοκινήτων, καθώς, και των τρίτροχων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, πρέπει να αναγράφονται τα εξής διακριτικά: Ιδιωτική χρήση …………………… Αριθμός κυκλοφορίας …………………….. Ονοματεπώνυμο & Τίτλος επιχείρησης ……………………………….. Έδρα επιχείρησης …………………………. Μικτό Βάρος …………………………….. Ωφέλιμο φορτίο ……………………………….   Η παραπάνω υποχρέωση ισχύει και για τα αγροτικά επαγγελματικά οχήματα, στα οποία στη θέση της χρήσης του οχήματος μπαίνει ο όρος «Αγροτικό».