Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Περιορισμοί ταξινόμησης βυτιοφόρων καυσίμων με δεξαμενή χωρητικότητας έως 1000 λίτρα

Με την εγκύκλιο του Υπουργείου Μεταφορών με ΑΔΑ: ΩΙΑΡ465ΧΘΞ-Υ2Ξ διευκρινίζεται ότι όσον αφορά σε νέες ταξινομήσεις βυτιοφόρων χωρητικότητας μέχρι και χιλίων λίτρων, αυτές απαγορεύονται από 01/10/2019. Η απαγόρευση δεν περιλαμβάνει τις περιπτώσεις μεταβίβασης οχήματος το οποίο ήδη έχει άδεια κυκλοφορίας.

Διευκρινίζεται ότι επιτρέπεται η έκδοση άδειας κυκλοφορίας τέτοιων οχημάτων μετά τη 01/10/2019, ειδικά για τις παρακάτων περιπτώσεις:
α)  όταν υφίσταται πιστοποιητικό ταξινόμησης για την εισαγωγή του οχήματος με ημερομηνία προγενέστερη της 30/09/2019 στο όνομα του αιτούντος την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος ή
β) εφόσον το πιστοποιητικό ταξινόμησης δεν έχει εκδοθεί στο όνομα του αιτούντος την άδεια κυκλοφορίας, θα πρέπει να υφίσταται τιμολόγιο αγοράς του οχήματος με ημερομηνία προγενέστερη της 30/09/2019 στο όνομα του και πιστοποιητικό ταξινόμησης για την εισαγωγή του οχήματος με ημερομηνία προγενέστερη της 30/09/2019.

Όσον αφορά στα κυκλοφορούντα βυτιοφόρα με δεξαμενή χωρητικότητας μικρότερη ή ίση των 1000 λίτρων, προβλέφθηκε η προσθήκη της παρατήρησης "ΔΕΞΑΜΕΝΗ ≤ 1000 λίτρων" στην άδεια κυκλοφορίας τους κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού ογκομέτρησης από φορείς διαπιστευμένους. Στα πιστοποιητικά που προσκομίζονται στις διευθύνσεις μεταφορών θα πρέπει να αναγράφεται, πέραν του ογκομετρικού πίνακα, και η χωρητικότητα της δεξαμενής, η οποία προκύπτει ως αποτέλεσμα της διακρίβωσης. Λόγω της ύπαρξης αβεβαιότητας κατά την μέτρηση θα γίνονται δεκτά πιστοποιητικά στα οποία ο αναγραφόμενος ολικός εσωτερικός όγκος θα είναι έως και 1020 λίτρα.

Κατά τον έλεγχο σε ΚΤΕΟ των συγκεκριμένων οχημάτων θα διενεργείται έλεγχος:
α) ύπαρξης της παρατήρησης "ΔΕΞΑΜΕΝΗ ≤ 1000 λίτρων" επί της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και 
β) έλεγχος ύπαρξης ισχύοντος πρακτικού επιθεώρησης δεξαμενής που έχει εκδοθεί από φορέα διενέργειας περιοδικών επιθεωρήσεων ADR
Δεν απαιτείται η επίδειξη του πιστοποιητικού ογκομέτρησης στο ΚΤΕΟ, καθώς η ύπαρξη του σχετικού πιστοποιητικού ογκομέτρησης αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση της άδειας κυκλοφορίας από την αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών της Περιφέρειας με αναγραφή της σχετικής παρατήρησης.

Δεδομένου ότι τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου για οχήματα έως 3,5 τόνους ισχύουν για δύο έτη και τα πρακτικά επιθεώρησης για τρία έτη, θα υπάρξουν περιπτώσεις που το πρακτικό επιθεώρησης θα λήγει σε ημερομηνία προγενέστερη της ημερομηνίας ισχύος του εκδιδόμενου ΔΤΕ. Στις περιπτώσεις αυτές η ισχύς του εκδιδόμενου Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου ΔΕΝ πρέπει να περιορίζεται χρονικά από τη λήξη της ισχύος του πρακτικού επιθεώρησης. Το γεγονός αυτό δεν απαλλάσσει το ιδιοκτήτη του οχήματος από την υποχρέωση επιθεώρησης του οχήματος ανά τριετία. 

Οι ανωτέρω έλεγχοι (α) και (β) δεν περιλαμβάνονται μεταξύ των ελέγχων για τους οποίους απαιτείται ο ελεγκτής του ΚΤΕΟ να είναι κάτοχος πιστοποιητικού ελεγκτή ΚΤΕΟ ADR.

Η επιθεώρηση του εσωτερικού και εξωτερικού της δεξαμενής περιλαμβάνει πλήρη μακροσκοπικό οπτικό έλεγχο για τον εντοπισμό τυχόν ελαττωμάτων στην επιφάνεια της δεξαμενής και ενδείξεων διαρροής όπως υγρασία, διαβρώσεις, φουσκώματα στο χρώμα ή ασυνήθιστη καθαριότητα.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Μ:  Οχήματα με κινητήρα τα οποία χρησιμοποιούνται για τημεταφορά προσώπων και έχουν τουλάχιστο τέσσερις τροχούς Μ1: Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν το πολύ οκτώ θέσεις καθημένων πέραν του καθίσματος του οδηγού. Μ2: Οχήματα για μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν περισσότερες των οκτώ θέσεων καθημένων πέραν του καθίσματος του οδηγού και η μέγιστη μάζα τους δεν υπερβαίνει τους 5 τόνους. Μ3: Οχήματα για μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν περισσότερες των οκτώ θέσεων πέραν του καθίσματος του οδηγού και η μέγιστη μάζα τους είναι άνω των 5 τόνων. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ν: Οχήματα με κινητήρα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αγαθών και έχουν τουλάχιστον τέσσερις τροχούς. Ν1: Οχήματα για μεταφορά αγαθών των οποίων η μέγιστη μάζα δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους. Ν2: Οχήματα για μεταφορά αγαθών με μέγιστη μάζα άνω των 3,5 τόνων και έως 12 τόνους. Ν3: Οχήματα για μεταφορά αγαθών με μέγιστη μάζα άνω των 12 τόνων. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ο:

ΑΛΛΑΓΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΕ ΟΧΗΜΑΤΑ. ΟΡΙΣΜΟΙ - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Αρχικά να διασαφηνίσουμε τι σημαίνει αλλαγή (ή αντικατάσταση) κινητήρα. Η αλλαγή του κινητήρα του οχήματός μας με άλλον του ίδιου τύπου, δηλαδή με ίδιο αριθμό κινητήρα, δε θεωρείται αντικατάστασή του και στην πράξη μπορούμε να την κάνουμε χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον ενέργεια. Αντικατάσταση κινητήρα είναι η αλλαγή του κινητήρα ενός μηχανοκίνητου οχήματος με άλλου τύπου κινητήρα. Διασκευή κινητήρα Η επέμβαση στον κινητήρα η οποία συνίσταται σε αντικατάσταση ή ρύθμιση ορισμένων εξαρτημάτων του μηχανοκίνητου οχήματος. Στην κατηγορία της διασκευής ανήκει και η (συνηθισμένη στις μέρες μας) περίπτωση εισαγωγής δεύτερου ή διπλού καυσίμου σε όχημα που λειτουργούσε μόνο με βενζίνη ή πετρέλαιο εκ κατασκευής του. Νέος κινητήρας είναι ο κινητήρας που προέκυψε από αντικατάσταση ή διασκευή. Τύπος κινητήρα είναι ο κωδικός αριθμός του κινητήρα που ορίζει ο κατασκευαστής  όπως αναγράφεται στον κινητήρα και στην άδεια κυκλοφορίας. Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να γίνει μι

ΠΛΑΪΝΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ

  Σύμφωνα με το ΦΕΚ 707, τεύχος Δεύτερο, με ημερομηνία 05/09/1991, ορίζεται η υποχρέωση πλαϊνής σήμανσης για τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα, όπως αναφέρεται παρακάτω: Και στις δύο πλευρές του αμαξώματος των φορτηγών αυτοκινήτων, καθώς, και των τρίτροχων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, πρέπει να αναγράφονται τα εξής διακριτικά: Ιδιωτική χρήση …………………… Αριθμός κυκλοφορίας …………………….. Ονοματεπώνυμο & Τίτλος επιχείρησης ……………………………….. Έδρα επιχείρησης …………………………. Μικτό Βάρος …………………………….. Ωφέλιμο φορτίο ……………………………….   Η παραπάνω υποχρέωση ισχύει και για τα αγροτικά επαγγελματικά οχήματα, στα οποία στη θέση της χρήσης του οχήματος μπαίνει ο όρος «Αγροτικό».