Επιτρέπεται, ύστερα από έγκριση της οικείας Διεύθυνσης
Μεταφορών εφόσον υπηρετεί σε αυτήν πτυχιούχος Μηχανολόγος Μηχανικός ή
Πτυχιούχος Υπομηχανικός, η διασκευή διαξονικών και τριαξονικών φορτηγών σε
τριαξονικά και τετραξονικά με την προσθήκη ενός ή δύο αξόνων με τους παρακάτω
όρους και περιορισμούς:
α) Το Μέγιστο Επιτρεπόμενο Βάρος των προς διασκευή
διαξονικών ή τριαξονικών αυτοκινήτων πρέπει να είναι 13 ή 19 τόνοι και άνω
αντίστοιχα
β) Τα υλικά (εξαρτήματα, ανταλλακτικά, συσκευές) που
χρησιμοποιούνται για την παραπάνω διασκευή πρέπει να είναι καινούρια και
αμεταχείριστα
γ) Εφόσον η ηλικία των προς διασκευή μεταχειρισμένων
φορτηγών υπερβαίνει τα 10 χρόνια πρέπει το όχημα πριν τη διασκευή να έχει
ισχύον Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ. Ως ηλικία θεωρείται το χρονικό διάστημα
από την ημερομηνία έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας του ως καινούριου ή
από την 1η Ιανουαρίου του επόμενου από την κατασκευή του έτους όταν έχει τεθεί
σε κυκλοφορία ως μεταχειρισμένο.
δ) Το όχημα πρέπει να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση και ειδικότερα
το πλάισιο του να μην φέρει ρωγμές, συγκολλήσεις κ.λ.π.
ε) Κάθε προστιθέμενος άξονας θα πρέπει να είναι συζυγής
με κάποιον άλλον. Εάν ο προστιθέμενος άξονας έχει μηχανική ανάρτηση (σούστες)
θα πρέπει να υπάρχουν ζυγοί εξισορρόπησης μεταξύ των συζυγών αξόνων, για να
αποφεύγονται οι υπερφορτίσεις αυτών κατά την πορεία σε ανώμαλο έδαφος. Δεν
είναι αναγκαία η ύπαρξη ζυγών όταν ο προστιθέμενος άξονας φέρει αερανάρτηση. Σε
αυτήν όμως την περίπτωση θα πρέπει ο άξονας να φέρει βαλβίδα που να διατηρεί
σταθερή τη φόρτισή του ανεξάρτητα από τις ανωμαλίες του εδάφους.
Εάν ο προστιθέμενος άξονας είναι διευθυντήριος θα πρέπει
είτε να αντικαθίσταται το υδραυλικό σύστημα διευθύνσεως με άλλο που να έχει την
ικανότητα να διευθύνει και τον νέο άξονα, είτε να τοποθετείται χωριστό
υδραυλικό σύστημα διευθύνσεως για τον προστιθέμενο άξονα.
Κατ’ εξαίρεση των αναφερομένων πιο πάνω δεν είναι
αναγκαία η ύπαρξη ζυγών εξισορρόπησης, ενώ ο προστιθέμενος άξονας έχει μηχανική
ανάρτηση, εφόσον ο άξονας αυτός είναι ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιεί το
εργοστάσιο κατασκευής του οχήματος για τον ίδιο σκοπό. Αυτό θα βεβαιώνεται από
τον μελετητή μηχανικό στην τεχνική περιγραφή του οχήματος.
στ) Οι κινητήριοι άξονες του διασκευαζόμενου οχήματος δεν
πρέπει να μετατίθενται από την αρχική τους θέση. Με εξαίρεση επιτρέπεται η
βράχυνση του αρχικού μεταξονίου με μεταφορά των μπρακέτων του κινητήριου άξονα
και όχι με κοπή των δοκών του πλαισίου εφόσον το νέο μεταξόνιο έχει διάσταση
στην οποία κατασκευάζεται ο υπόψη τύπος του αυτοκινήτου από το εργοστάσιο
κατασκευής του.
ζ) Κάθε άξονας που προστίθεται πρέπει να είναι καινούριος,
αναγνωρισμένου εργοστασίου και να είναι εφοδιασμένος με κατάλληλο σύστημα
πέδησης, ώστε να επιτυγχάνεται σύγχρονη πέδηση σε όλους τους τροχούς του οχήματος.
Ο άξονας πρέπει να είναι τέτοιος, ώστε το όχημα να
εξυπηρετείται με έναν εφεδρικό τροχό, δηλαδή να έχει ίδιες διαστάσεις ελαστικών
με το κύριο όχημα, καθώς και τις ίδιες διαστάσεις και τύπο (αριθμό οπών,
κ.λ.π.) ζάντας. Το μεταβιβαζόμενο φορτίο στον άξονα δεν πρέπει να υπερβαίνει το
50% του συνολικού του φορείου.
η) Η απόσταση των κέντρων των αξόνων του ίδιου φορείου
δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 1,8 [m]
θ) Σε περίπτωση επεκτάσεως
του πλαισίου παρατίθεται αναλυτικός υπολογισμός της σύνδεσης. Η ενίσχυση του πλαισίου του οχήματος, για
τη μετατροπή του, εφόσον τούτο προκύψει εκ της μελέτης, γίνεται με δοκό
καταλλήλων διαστάσεων. Η σύνδεση του ενισχυτικού μετά του αρχικού πλαισίου θα
γίνει με κοχλιώσεις στο κέντρο αυτών και όχι στα πέλματα
ι) Στα διασκευασμένα οχήματα, με μέριμνα του διασκευαστή,
τοποθετείται πινακίδα η οποία περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:
Τίτλος μονάδας διασκευής – Αριθμός έγκρισης διασκευής –
Τύπος και Αριθμός πλαισίου – Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος – Επιτρεπόμενες φορτίσεις
αξόνων – Έτος διασκευής
Για τη χορήγηση της Έγκρισης Διασκευής που αναφέρεται
παραπάνω, υποβάλλονται στην Διεύθυνση Μεταφορών τα εξής δικαιολογητικά:
o
Σχετική αίτηση του ενδιαφερομένου
o
Τεχνική περιγραφή του οχήματος
o
Έντυπος κατάλογος τεχνικών
χαρακτηριστικών του προς διασκευή οχήματος ή αντίγραφο της έγκρισης τύπου του
οχήματος. Για τα καινούρια οχήματα η έγκριση τύπου είναι υποχρεωτική
o
Τεχνικό υπόμνημα
o
Αναλυτικός πίνακας των εξαρτημάτων που
θα χρησιμοποιηθούν, όπως: νέος άξονας – φυσούνες - ελατήρια ανάρτισης - ζάντες
και ελαστικά αυτού
o
Μελέτη αντοχής
o
Επικυρωμένο αντίγραφο ισχύουσας άδειας
λειτουργίας της μονάδας όπου πρόκειται να γίνει η διασκευή. Συνεργεία που λειτουργούν
χωρίς άδεια λειτουργίας ή που δεν έχουν από το νόμο την υποχρέωση να
εφοδιάζονται με τέτοια άδεια λειτουργίας δεν μπορούν να αναλάβουν διασκευές.
o
Επικυρωμένα αντίγραφα τιμολογίου αγοράς
και διασάφησης τελωνείου για το νέο προστιθέμενο άξονα, για τη διαπίστωση, ότι
ο άξονας είναι καινούριος και αναγνωρισμένου εργοστασίου κατασκευής.
o
Ακόμα θα υποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση του
επιβλέποντος Μηχανολόγου στην οποία θα δηλώνει ότι επέβλεψε τη διασκευή η οποία
έγινε σύμφωνα με τη μελέτη και ότι τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες της τεχνικής
επιστήμης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου