Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΛΛΑΓΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΕ ΟΧΗΜΑΤΑ. ΟΡΙΣΜΟΙ - ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ - ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ


Αρχικά να διασαφηνίσουμε τι σημαίνει αλλαγή (ή αντικατάσταση) κινητήρα. Η αλλαγή του κινητήρα του οχήματός μας με άλλον του ίδιου τύπου, δηλαδή με ίδιο αριθμό κινητήρα, δε θεωρείται αντικατάστασή του και στην πράξη μπορούμε να την κάνουμε χωρίς να απαιτείται καμία επιπλέον ενέργεια.
Αντικατάσταση κινητήρα είναι η αλλαγή του κινητήρα ενός μηχανοκίνητου οχήματος με άλλου τύπου κινητήρα.
Διασκευή κινητήρα Η επέμβαση στον κινητήρα η οποία συνίσταται σε αντικατάσταση ή ρύθμιση ορισμένων εξαρτημάτων του μηχανοκίνητου οχήματος. Στην κατηγορία της διασκευής ανήκει και η (συνηθισμένη στις μέρες μας) περίπτωση εισαγωγής δεύτερου ή διπλού καυσίμου σε όχημα που λειτουργούσε μόνο με βενζίνη ή πετρέλαιο εκ κατασκευής του.

Νέος κινητήρας είναι ο κινητήρας που προέκυψε από αντικατάσταση ή διασκευή.

Τύπος κινητήρα είναι ο κωδικός αριθμός του κινητήρα που ορίζει ο κατασκευαστής 
όπως αναγράφεται στον κινητήρα και στην άδεια κυκλοφορίας.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να γίνει μια αλλαγή κινητήρα;

ü Το καύσιμο και η ισχύς του νέου κινητήρα θα πρέπει να προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις.
ü Να είναι ασφαλής και σύμφωνη με τους κανόνες της τέχνης η τοποθέτηση και συνεργασία του νέου κινητήρα με τα υπόλοιπα συστήματα του αυτοκινήτου.
ü Ο κυλινδρισμός και η πραγματική ισχύς του νέου κινητήρα θα πρέπει να προβλέπονται ή να εγκρίνονται από το εργοστάσιο κατασκευής του οχήματος.
ü Η πραγματική ισχύς ή/και ο κυλινδρισμός του νέου κινητήρα δεν μπορεί να διαφέρει παραμόνο μέχρι 25% (είτε προς τα πάνω, είτε προς τα κάτω) σε σχέση με τα μεγέθη του αρχικού κινητήρα. Προκειμένου για αλλαγή κινητήρα σε λεωφορείο, το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει μέχρι και το 50% προς τα πάνω ή μέχρι και 15% προς τα κάτω.
ü Επιπλέον, αποκλειστικά για τα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, θα πρέπει οι εκπομπές καυσαερίων του νέου κινητήρα να είναι ίσες ή μικρότερες από τα αντίστοιχα προς το νέο κυλινδρισμό τους όρια.
ü Για οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας στα οποία κάνουμε διασκευή ή αντικατάσταση κινητήρα εντός τριετίας από την έκδοση πρώτης άδειας κυκλοφορίας του οχήματος απαιτούνται επιπλέον:
o   Πιστοποιητικό καυσαερίων από το Τμήμα Ελέγχων της Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας και Περιβάλλοντος του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
o   Βεβαίωση Δημόσιου ΚΤΕΟ σχετικά με το αν η μεταβολή του κυλινδρισμού και της ισχύος του κινητήρα γίνεται εντός των επιτρεπόμενων ορίων.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Μ:  Οχήματα με κινητήρα τα οποία χρησιμοποιούνται για τημεταφορά προσώπων και έχουν τουλάχιστο τέσσερις τροχούς Μ1: Οχήματα για τη μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν το πολύ οκτώ θέσεις καθημένων πέραν του καθίσματος του οδηγού. Μ2: Οχήματα για μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν περισσότερες των οκτώ θέσεων καθημένων πέραν του καθίσματος του οδηγού και η μέγιστη μάζα τους δεν υπερβαίνει τους 5 τόνους. Μ3: Οχήματα για μεταφορά προσώπων τα οποία διαθέτουν περισσότερες των οκτώ θέσεων πέραν του καθίσματος του οδηγού και η μέγιστη μάζα τους είναι άνω των 5 τόνων. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ν: Οχήματα με κινητήρα που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά αγαθών και έχουν τουλάχιστον τέσσερις τροχούς. Ν1: Οχήματα για μεταφορά αγαθών των οποίων η μέγιστη μάζα δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους. Ν2: Οχήματα για μεταφορά αγαθών με μέγιστη μάζα άνω των 3,5 τόνων και έως 12 τόνους. Ν3: Οχήματα για μεταφορά αγαθών με μέγιστη μάζα άνω των 12 τόνων. ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Ο:

ΠΛΑΪΝΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ

  Σύμφωνα με το ΦΕΚ 707, τεύχος Δεύτερο, με ημερομηνία 05/09/1991, ορίζεται η υποχρέωση πλαϊνής σήμανσης για τα φορτηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα, όπως αναφέρεται παρακάτω: Και στις δύο πλευρές του αμαξώματος των φορτηγών αυτοκινήτων, καθώς, και των τρίτροχων οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, πρέπει να αναγράφονται τα εξής διακριτικά: Ιδιωτική χρήση …………………… Αριθμός κυκλοφορίας …………………….. Ονοματεπώνυμο & Τίτλος επιχείρησης ……………………………….. Έδρα επιχείρησης …………………………. Μικτό Βάρος …………………………….. Ωφέλιμο φορτίο ……………………………….   Η παραπάνω υποχρέωση ισχύει και για τα αγροτικά επαγγελματικά οχήματα, στα οποία στη θέση της χρήσης του οχήματος μπαίνει ο όρος «Αγροτικό».